ISO 9001:2008
 

Firmalar bu standardı sağladıklarını göstermek için ISO 9001:2008 standardını uygulayarak belge alırlar. Müşteri memnuniyetini amaçlayan ve proses mantığı ile yürütülen bir standarttır. Bir mal ve hizmetin üretilmesi sırasında tasarım,planlama, satın alma, üretim, dağıtım, servis v.b gibi birimlere ihtiyaç vardır. Bu birimler birer proses kabul edilir ve bunların etkileşimleri değerlendirilir. Bu organize yapı ile yönetilen firmalarda müşteri memnuniyeti ve pazar payı giderek artar.

 

Gıda sektöründe yapılan ISO 9001 çalışmalarında gıda güvenliğini sağlayan HACCP uygulamaları mutlaka yer almalı veya ISO 22000 standardı ile entegre edilmelidir.

 

ISO 9001 kalite yönetim sisteminin kurulması

 

Çalışmalar 3 aşamada planlanmalıdır.

        

Sistemin Tasarlanması

Sistemin kapsamının belirlenmesi, kalite politikası, hedefler ve gerekli prosedürlerin yazılması bu aşamada gerçekleştirilmektedir.

     

Sistemin Kurulması

Kalite yönetim sistemi kapsamındaki ana proseslerin belirlenmesi, prosesler arası etkileşimin gösterilmesi, kalite el kitabının hazırlanarak periyodik izleme ve sürekli iyileştirmenin planlanması, HACCP sistemi ile entegre dökümantasyonun oluşturulması bu kapsamda yer alan konulardır.

         Uygulamanın Yapılması

İstatistiksel analiz yapacak verilerin elde edilmesi  ile iç denetim ve yönetimin gözden geçirme toplantısı yapıldıktan sonra sertifika için başvuru yapılır.

 
  English

 Güvenli Gıda Eğitim ve Danışmanlık
161 Sokak No: 12 Daire.3 Bornova - İzmir     Tel : 232 339 13 35 
 guvenligida@guvenligida.com.tr
Skip Navigation Links
  Powered by Deltawebsistem Ziyaretçi Sayısı : 689788